KONTAKTY
NEJPRODÁVANĚJŠÍ
Úvod » Jazykové aktivity
Jazyk se dítě učí samovolně, jak roste a má potřebu komunikovat s ostatními. Nelze se vším čekat až do školy na prví kontakt s jazykem – minimálně naučit se držet tužku či uvolněně kreslit je vhodné zvládnout s dítětem dříve. Řešit špatné držení tužky v šesti letech ve škole bude pozdě. Na to se zaměřují základní montessori pomůcky jazykové výchovy jako např. práce s obkreslovacími tvary, které podporují připravenost ruky na psaní. Zpět k dalším montessori pomůckám.
Jazyk je nástroj dorozumění z ostatními. Pomáhá naplnit potřebu vzájemného sdílení informací a komunikace. Když je dítě malé, stačí mu brečet, usmát se, natáhnout ruce apod. Čím je ale starší, tím více zjišťuje, že ostatní kolem něj se dorozumívají mluvením. A to v něm probouzí potřebu zkoumat „jazyk“. Potřebuje se naučit porozumět a ovládnout podstatu jazyka a jazykové výchovy, k čemuž slouží právě jazykové montessori pomůcky.
A pokud má dítě zájem, je možné zajít dále - chápat strukturu vět či užití písmenek. Montessori pomůcky rozvíjející tuto zvědavost využívají touhy malého dítěte všechno si ohmatat, nikoliv psát. Proto je hodně montessori pomůcek uzpůsobeno k tomu, aby dítě pracovalo s tvarem, s různými barvami a povrchy (jako např. smirková písmena) a mohlo tak jazyk vnímat všemi smysly.